Μοντέλο ανάθεσης δρομολογίων ταξί

Εφαρμογή διαχείρισης στόλου ταξί

Αν υπάρχει ένα βασικό χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί το CABS.GR από τα υπόλοιπα συστήματα διαχείρισης στόλου ταξί, αυτό είναι το δυναμικό μοντέλο ανάθεσης.

Από τη στιγμή που ένα δρομολόγιο θα καταχωριστεί στο σύστημα με έναν από τους πολλούς τρόπους που υποστηρίζονται από την πλατφόρμα CABS.GR (τηλεφωνική κλήση, εφαρμογή εταιρικών πελατών, εφαρμογή για smartphone, IoT Button, τηλεφωνικό κέντρο IVR, Facebook Chat Bot, B2B Platforms, API, κλπ), αναλαμβάνει στη συνέχεια την ανάθεση του δρομολογίου με αυτόματες διαδικασίες σε ένα από τα διαθέσιμα οχήματα ταξί.

Ο τρόπος ανάθεσης είναι διαφορετικός για κάθε εταιρεία ταξί και οι κανόνες καθορίζονται από το ίδιο το ράδιο ταξί, ανάλογα με τον τρόπο λειτουργίας του.

Το μοντέλο ανάθεσης διαμορφώνεται στο σύστημα μέσα από ένα εύχρηστο και φιλικό περιβάλλον, με απλούς λογικούς κανόνες.

Για παράδειγμα, ο υπάλληλος υποδοχής ξενοδοχείου δημιουργεί αίτημα για λογαριασμό πελάτη. Σύμφωνα με τον πρώτο κανόνα, το σύστημα με αυτόματες διαδικασίες θα αναθέσει το δρομολόγιο στο πρώτο ταξί που βρίσκεται στον σταθμό αναμονής (πιάτσα ή ρεμίζα) που υπάγεται και έχει οριστεί ο πελάτης. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμο όχημα, το μοντέλο ανάθεσης εκτελεί τον επόμενο κανόνα που έχει οριστεί και κάνει αναζήτηση για πλησιέστερο ελεύθερο όχημα που βρίσκεται σε απόσταση εντός 1000 μέτρων από τον πελάτη. Αν δεν υπάρχει ελεύθερο όχημα, το σύστημα ελέγχει αν υπάρχει μισθωμένο όχημα με προορισμό το ξενοδοχείο που καλεί για ταξί και βρίσκεται σε απόσταση έως 500 μέτρα από τον πελάτη.

Αν το σύστημα δεν καταφέρει να αναθέσει το δρομολόγιο σε διαθέσιμο όχημα, μπορεί να κάνει αναζήτηση οχήματος σε μεγαλύτερη απόσταση, είτε να το αναθέσει σε άλλο σταθμό αναμονής ή τομέα, ακόμα και να το στείλει προς διεκδίκηση δρομολογίου σε συγκεκριμένο αριθμό οχημάτων. Αν εκτελώντας όλους τους παραπάνω κανόνες δεν καταφέρει να ανατεθεί το δρομολόγιο σε κάποιο όχημα, επιστρέφει στο κέντρο για απευθείας ανάθεση από τον χειριστή κέντρου ενώ παράλληλα ελέγχει τις κινήσεις των οχημάτων και αν κάποιο από αυτά καλύπτει τα κριτήρια, το αναθέτει αυτόματα σε αυτό.

Το μοντέλο ανάθεσης δίνει μία μεγάλη γκάμα επιλογών στο ράδιο ταξί, όπως για παράδειγμα ανάθεση σε ελεύθερα οχήματα, μισθωμένα, μισθωμένα με συγκεκριμένο προορισμό, οχήματα σε τομέα, τοποθεσία, πρώτο σε τομέα – τοποθεσία – σταθμό αναμονής – ρεμίζα, κυκλικές πιάτσες, ενοποιημένες πιάτσες, εικονικές σειρές αναμονής και queues, όπως σειρά για ραντεβού, αεροδρόμια, εκδρομές κλπ, διεκδίκηση δρομολογίου, μισθωμένο με προορισμό τομέα, τοποθεσίας, πελάτη κλπ.

Σε κάθε έναν από τους παραπάνω κανόνες μπορούν να εφαρμοστούν άλλοι κανόνες, όπως περιορισμό σε ώρα, τιμή, εξαιρέσεις οχημάτων που βρίσκονται σε συγκεκριμένη ζώνη, τοποθεσία, πελάτη, εξαίρεση συγκεκριμένων οχημάτων από συγκεκριμένους πελάτες, τύπο και χαρακτηριστικά οχήματος, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να εκτελείται διαφορετικό μοντέλο ανάθεσης, ανάλογα με τον τύπο του δρομολογίου (απλή κλήση, ραντεβού, εταιρικό δρομολόγιο με voucher, άφιξη, αναχώρηση από αεροδρόμιο, εκδρομή, μαθητικό δρομολόγιο κλπ).

Κάθε μοντέλο, μπορεί να έχει εφαρμογή σε όλα τα δρομολόγια, ή σε συγκεκριμένους τομείς / ζώνες, τοποθεσίες, ακόμα και συγκεκριμένους πελάτες, καλύπτοντας έτσι όλες τις πιθανές ανάγκες κατά την ανάθεση.

Αξίζει να σημειωθεί πως το μοντέλο ανάθεσης υποστηρίζει scripting language, δίνοντας μας τη δυνατότητα να γράψουμε σύνθετους κανόνες, με οποιοδήποτε κριτήριο και πληροφορία υπάρχει διαθέσιμη στο σύστημα, καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο τις πιο απαιτητικές ανάγκες, οποιουδήποτε ράδιο ταξί.

Κατά την ανάθεση, το σύστημα κρατάει αρχείο ιστορικού (snapshot) με τη θέση, την κατάσταση και τον προορισμό του κάθε οχήματος, για περαιτέρω έλεγχο σε περίπτωση που κάποιος οδηγός αμφισβητήσει τον τρόπο ανάθεσης, τη θέση ή την απόσταση του σε σχέση με άλλο όχημα.

Αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία και μοντέρνο σχεδιασμό, η πλατφόρμα μπορεί να εξυπηρετήσει απεριόριστο αριθμό αναθέσεων προς εκτέλεση, εξασφαλίζοντας έτσι πως όλα τα δρομολόγια ανατίθενται σε οχήματα σε λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο από τη στιγμή που θα καταχωριστούν στο σύστημα. Όλοι οι υπολογισμοί αποστάσεων γίνονται με ακρίβεια μέτρου πάνω σε πραγματικό δρόμο και όχι με υπολογισμό ακτίνας όπως σε άλλες εφαρμογές.