Το CABS.GR, μία εφαρμογή διαχείρισης στόλου που ήρθε να “κάνει τη ζωή ευκολότερη” στους οδηγούς των ταξί τουριστικών περιοχών, κέρδισε φέτος το δεύτερο βραβείο των Tourism Awards στην ομάδα “Technology Infrastructure Transformation”.
Αποτελεί μεγάλη χαρά, όταν διακρίνονται τιμητικά τέτοιες ιδέες, οι οποίες παίρνουν πάνω τους την πρόκληση ενός ολόκληρου επαγγελματικού και μέσα από τη σωστή δουλειά και με τον σωστό τρόπο το οδηγούν και στη λύση.
Ο Βαγγέλης Αφαντενός, μέλος της ομάδας της Trinity Vision, μέρος έμπνευσης της οποίας αποτελεί και το CABS.GR, μας βοηθάει να ανακαλύψουμε καλύτερα τι ακριβώς είναι η συγκεκριμένη εφραμογή και πως έλυσε ουσιαστικά και τα χέρια των επαγγελματιών οδηγών ταξί, που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές.
Τι ακριβώς είναι το cabs.gr και τι έχει να προσφέρει στον κλάδο των ταξί;
Σε γενικές γραμμές το CABS.GR είναι μία εφαρμογή διαχείρισης στόλου και αυτοματοποίησης διαδικασιών, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για εταιρίες ταξί. Θα μπορούσε να πει κανείς οτι είναι η “Business”έκδοση του Taxi Beat.
Για να μην παρεξηγηθώ, δεν έχουμε καμία σχέση με τη συγκεκριμένη εφαρμογή την οποία θεωρώ καταξιωμένη στον χώρο του ταξί. Φέρνω απλά το παράδειγμα του συγκεκριμένου συστήματος για να το χρησιμοποιήσω σαν βάση και να μπορέσω να εξηγήσω τα χαρακτηριστικά της εφαρμογής μας.
Η εφαρμογή μας, λοιπόν, δίνει την δυνατότητα σε κάποιον να καλέσει ταξί μέσα απο το διαδίκτυο κάνοντας χρήση ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή ή μιας Smartphone συσκευής.
Η διαφορά μας από τα άλλα συστήματα είναι οτι λειτουργούμε καθαρά σε επίπεδο B2B. Κατά την πιλοτική μας λειτουργία, δώσαμε πρόσβαση σε περίπου 300 ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικές επιχειρήσεις με την δυνατότητα να καλέσουν ταξί με το πάτημα ενός πλήκτρου και να λάβουν άμεσα απάντηση για τον αριθμό του οχήματος ταξί που θα τους παραλάβει και την αναμενόμενη ώρα. Σήμερα λειτουργούμε σε πάνω απο 2500 επιχειρήσεις και έχουμε διεκπεραιώσει πάνω απο 360.000 αναθέσεις.
Η φετινή χρονιά μας βρίσκει με 6 σταθμούς ταξί σε Ρόδο, Κώ, Κέρκυρα, Χερσόνησο, Ελούντα, Άγιο Νικόλαο και στις επόμενες εβδομάδες θα προχωρήσουμε σε εγκατάσταση και σε άλλες 3 περιοχές της Ελλάδος. Οι φετινές προβλέψεις σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα είναι ότι απο την πλατφόρμα μας θα περάσουν πάνω από ένα εκατομμύριο αναθέσεις.
Τι πιστεύεις ότι το cabs.gr μπορεί να προσφέρει σε οδηγούς ταξί που δραστηριοποιούνται σε τουριστικές περιοχές;
Οι σταθμοί ταξί που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές έχουν αρκετές ιδιαιτερότητες και τεράστιες διαφορές στον τρόπο λειτουργίας τους από το αστικό ταξί. Αν εξαιρέσουμε τις κλήσεις που αφορούν τους ιδιώτες, ουσιαστικά λειτουργούν σαν μεγάλα τουριστικά πρακτορεία.
Είναι δύσκολο να δώσουμε να καταλάβει κάποιος που δεν έχει ζήσει και έχει μεγαλώσει σε τουριστική περιοχή τι σημαίνει “Full Season”. Υπάρχουν ώρες της ημέρας που θα ήθελες να έχεις τον τετραπλάσιο αριθμό οχημάτων για να μπορέσεις να εξυπηρετήσεις τη ζήτηση και άλλες που μπορεί να βρίσκονται τα οχήματα σταματημένα σε μία πιάτσα για 1-2 ώρες.
Εκεί θέλεις την διαχείριση στόλου ώστε να μπορέσεις να κάνεις σωστό προγραμματισμό εργασίας και να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις στην αυξημένη ζήτηση, ενώ παράλληλα πρέπει να μοιράσεις αξιοκρατικά την δουλειά κατα τις ώρες ύφεσης.
Στους σταθμούς που λειτουργούμε ήδη πάνω από χρόνο, πέρα από την οργάνωση της καθημερινότητας και εξοικονόμηση χαμένων εργατοωρών, τα νούμερα έδειξαν αύξηση του τζίρου κατα 15-20%.
Ποια ήταν η ιδέα πάνω στην οποία βασίστηκε η καινοτομία του CABS.GR;
Η αρχική ιδέα δεν ήταν δική μας. Αρχικά μας πλησίασε ο συνεταιρισμός ταξί της Ρόδου για να συζητήσουμε το πώς θα μπορούσαμε να δώσουμε λύση στο πρόβλημα της αναμονής του πελάτη στο τηλεφωνικό κέντρο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που άγγιζε τα 8 με 10 λεπτά.
Είδαμε ότι ο μεγάλος όγκος των κλήσεων που ήταν περίπου το 80% της δουλειάς προερχόταν από τις ξενοδοχειακές μονάδες. Για να αποφορτήσουμε το τηλεφωνικό κέντρο, σχεδιάσαμε μια web based εφαρμογή την οποία βάλαμε πίσω απο κάθε reception με προδηλωμένα τα στοιχεία του ξενοδοχείου. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στο προσωπικό της reception να καλεί ταξί κυριολεκτικά με το πάτημα ενός πλήκτρου.
Σε δεύτερη φάση εξοπλίσαμε το κάθε όχημα με tablet συσκευή και εφαρμογή για τον οδηγό ώστε να περνάει με αυτόματες διαδικασίες το αίτημα από το ξενοδοχείο προς το ταξί χωρίς την μεσολάβηση του χειριστή στο κέντρο. Το αποτέλεσμα της όλης προσπάθειας ήταν η μείωση του χρόνου από 8-10 λεπτά σε 4-6 δευτερόλεπτα.
Η μικρή μας πλατφόρμα με την πάροδο του χρόνου μεγάλωσε και πλέον μπορούμε να πούμε οτι παρέχει ολοκληρωμένη λύση σε σταθμούς ταξί τουριστικών περιοχών. Το σύστημά μας μεταξύ άλλων, διαχειρίζεται εταιρικές αναθέσεις από πρακτορεία του εξωτερικού, διαχείριση του γραφείου traffic και σε αρκετές περιπτώσεις φτάνει έως και την αυτόματη τιμολόγηση. Μου είναι αδύνατο να περιγράψω αναλυτικά όλα τα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας σε μία δύο παραγράφους, οπότε θα μείνω στα βασικά.
Ποιο πιστεύεις ότι είναι το Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα, που έδωσε στο cabs.gr μία τόσο σημαντική διάκριση στον χώρο του τουρισμού;
Είχαμε την τιμή να εργαστούμε με ανθρώπους που δούλευαν χρόνια πάνω στο τουριστικό προϊόν, εμείς οι ίδιοι μεγαλώσαμε ανάμεσα σε τουρίστες. Ακούσαμε προσεκτικά τους επαγγελματίες του χώρου, οδηγούς ταξί, εργαζόμενους σε ξενοδοχεία, ρωτήσαμε διευθυντές ξενοδοχειακών μονάδων και πρακτορείων για τις ανάγκες τους, καθήσαμε πάνω από το τηλεφωνικό κέντρο για πάνω από μήνα και καταγράψαμε τις διαδικασίες και ανάγκες της καθημερινής ροής.
Με αυτό τον τρόπο σχεδιάσαμε μια εφαρμογή για την κάθετη αγορά του τουριστικού ταξί. Αυτό το έκανε ενα μοναδικό εργαλείο δουλειάς για τον οδηγό του ταξί, για την reception του ξενοδοχείου και τον τουριστικό πράκτορα.
Η τουριστική αγορά αγάπησε το προϊον μας σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η διάκριση που λάβαμε στα φετινά Tourism Awards ήρθε για να αναδείξει την διαφοροποίηση που έχουμε απο τα υπόλοιπα συστήματα της αγοράς, με λίγα λόγια ότι έχουμε ενα σύστημα κομμένο και ραμμένο για σταθμούς ταξί που λειτουργούν σε τουριστικές περιοχές.
Πως οραματίζεστε, σαν Trinity Vision, την εξέλιξη του CABS.GR;
Πριν απο αρκετό καιρό είχα την ευκαιρία να διαβάσω το βιβλίο“The Pumpkin Plan” που έγραψε ο Mike Michalowicz. Για όσους δεν γνωρίζουν το βιβλίο, είναι το “Ευαγγέλιο” του Business Strategy για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις. Αυτό που περιγράφει σε γενικές γραμμές το βιβλίο είναι ότι κρατάς εναν μικρό αριθμό πελατών και εκεί προσφέρεις όλο και περισσότερες, όλο και καλύτερες υπηρεσίες.
Στόχος, λοιπόν, για τη νέα χρονιά είναι να προσφέρουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους λίγους και καλούς πελάτες μας, θα προσπαθήσουμε να έχουμε ελεγχόμενη ανάπτυξη ως προς τον αριθμό των νέων σταθμών που θα ενσωματωθούν στη μεγάλη πλέον παρέα του CABS.GR. Με αυτό τον τρόπο πιστεύω οτι θα μπορέσουμε να εφαρμόσουμε με επιτυχία τις λειτουργίες της πλατφόρμας μας και να φέρουμε σημαντικά αποτελέσματα στους πελάτες μας που με τη σειρά τους θα έχουν και θετικό αντίκτυπο στην εταιρία μας.